Tuesday, April 24, 2007

Motivasikan diri anda untuk maju

Bertemu kembali. Harap maaf atas kegagalan saya untuk mengemaskini laman ini.

Baiklah topik kita pada hari ini adalah Motivasi Diri.

Saya yakin anda semua pasti setuju jika saya katakan jika sesuatu yang kita lakukan menemui kegagalan atau jalan buntu, kia pasti kecewa dan mungkin terus meninggalkana apa yang sedang kita usahakan...

Sebenarnya perkara ini berlaku terhadap diri saya sendiri. Saya kehilanagn fokus di dalam menjalankan perniagaan internet saya. Produk saya tidak mendapat sambutan. Saya begitu kecewa dan saya telahpun berputus asa. Saya langsung tidak membuat apa-apa tindakan untuk mengembalikan kecemerlangan perniagaan saya. Apa yang sedang saya rancang pun saya tinggalkan dan apa yang sedang saya lakukan (menulis ebook dan membuat CD Interaktif) juga saya buang jauh daripada hidup saya.

Itulah kesilapan besar yang telah saya lakukan....

Entah bagaimana sejak kebelakangan ini saya terfikir untuk mengenali semula diri saya. Puas saya menyelami dan mengenali siapa saya sebenarnya. Kini saya telahpun menemui semula diri saya.... Dengan erti kata lain, kini saya telahpun bangkit dari dunia gelap saya....

Saya harus maju ke hadapan dan terus maju demi masa depan saya dan keluarga saya. Apa yang harus saya lakukan untuk mengekalkan momentum ini, saya harus terus memotivasikan diri saya sendiri....

Di harap anda dapat sedikit pelajaran dari topik hari ini. Anda boleh lihat topik perbincangan yang lalu di bahagaian archive. Semoga laman ini terus berguna dan memberi informasi kepada anda....

No comments: